שינויים בשוק הרכב בשנת 2011 – הבה נקדים את המאוחר!

שנת 2011 ניצבת כבר ממש מעבר לפינה, ואין ספק כי היא עומדת להיפתח בקול תרועה רמה, שלא לומר – בקול שינויים רבים הצפויים לעשות גלים של ממש בענף כולו - החל מייקור שווי רכבי הליסינג, כניסת יבואנים חדשים לארץ, מיזוגים בשוק הרכב העולמי ורכישת חברות הליסינג על ידי יבואני הרכב בארץ. כל אלה עומדים לגרום שינויים בשוק הרכבים, כך שכולנו נרגיש אותם וללא ספק לגרום לעניין רב.

 

ייקור שווי השימוש ברכבי הליסינג

רכבי הליסינג נחשבים כהטבה לעובדי החברות הזכאים לקבל אותם, אולם אלה משלמים בעבורם סכומים נכבדים מדי חודש, המגלמים את הרווחים שהמדינה מפסידה בגינם. כבר לפני כשנה, ב-1 בינואר 2010 החל המהפך שייקר את שווי השימוש ברכבים אלה. שיטת שווי הרכב הפכה בבת אחת להיות ליניארית, או במילים אחרות – אם עד תחילת 2010 היו הרכבים מחולקים ל-7 קבוצות מחיר, והמחיר בתוך כל קבוצה היה זהה לכל הרכבים בלי קשר לשוויים בפועל, הרי שבשיטת החישוב החדשה שווי השימוש הוא 2.19% ממחיר הדגם.

ואיך ראינו את השינוי בשוק הרכבים ? ראינו העדפה ברורה לדגמים זולים יותר, ראינו העדפה של רמת אבזור נמוכה יותר על מנת להוזיל עוד את מחיר המכונית, וראינו התחלת נטישה על בעלי רכבי ליסינג לכיוון רכישת רכבים משלהם.

השלב השני במהפך הצפוי ב-1 בינואר 2011, מגדיל את אחוזי התשלום ל-2.5%, כך שעובדים ישלמו סכומי מס גבוהים יותר עבור השימוש ברכב הליסינג שלהם. ומתי יראו את השינוי ? בתחילת חודש פברואר כמובן, בתלוש השכר הראשון של השנה, וסביר כי עד מהרה יחולו שינויים בשוק הרכב, במסגרתם ינטשו חלקם את עסקאות הליסינג שלהם ויבחרו לעבור לרכבים פרטיים.

 

שינויים בשוק הרכבים בשנת 2011 בשל פתיחת היבוא המקביל ויבוא מכוניות מארה"ב

ב2011 עומדת להיכנס לתוקף מהפכת היבוא המקביל, המאפשרת ליבואני רכבים להתקשר עם סוכני משנה ולייבא מכוניות דרכם ולא דרך יצרני הרכב בלבד, כפי שהיה עד כה. המשמעות ? הקלת התנאים ליבואני הרכב, הקטנת ההון העצמי הנדרש מהם ליבוא, הקטנת הערבות הבנקאית הנדרשת, והעובדה כי כבר אינם חייבים להקים אולם תצוגה או להחזיק מוסך בעיר מרכזית.

שינוי נוסף עומד לקרות בחודש אפריל, עם האפשרות לייבא מארה"ב מכוניות יפניות וקוריאניות בתקינה אמריקאית, בלא צורך להסב את המכוניות לתקינה אירופית כפי שהיה עד כה. עד כה התאפשר יבוא מארה"ב בתקינה אמריקאית רק עבור מכוניות המיוצרות שם (פורד, קרייזלר וג'נרל מוטורס), אולם כעת יוכלו גם הונדה, ניסאן וטויוטה להרחיב את מנעד הדגמים שלהם בישראל, מה שיתכן ויביא גם להוזלה של דגמים מסוימים, לנוכח המטבע הדולרי שערכו נשחק.

 

שינויים בשוק הרכבים לנוכח חדירת המכוניות החשמליות והמכוניות הסיניות לישראל

הצהרותיו של שי אגסי מדברות על מכירתן הצפויה של 35,000 מכוניות חשמליות תוצרת "רנו" בשנת 2011 בישראל (מכוניות "בטר פלייס"), כשאליהן אמורות להצטרף מכוניות חשמליות תוצרת ניסאן ומיצובישי. אין ספק, כי הציפיות משנת 2011 בתחום זה גבוהות,  לנוכח אי הבהירות אודות התגובה הצפויה של הצרכן הישראלי למכוניות החשמליות ושאלות התשתית מתאימה הדרושה למכוניות אלה.

כניסה מעניינת נוספת לשוק המכוניות בישראל צפויה מהמזרח הרחוק והפעם מסין. אומנם ההערכה היא כי אלה לא יכבשו את מדינת ישראל בקלות רבה כל כך, אולם הניצוצות הראשונים כבר כאן ושיווק מכוניות MG כבר החל. כיצד יתפוס הציבור הישראלי את המכוניות הסיניות, מה תהיה תדמיתן בציבור והאם יגרמו בגינן שינויים בשוק הרכב ? ימים יגידו.

 

ומה לגבי שינויים בשוק הרכב לנוכח חברות הליסינג החדשות של היבואנים ?

ואם חברות הליסינג עוד לא נפגעו מספיק כתוצאה מהעלאת שווי הרכב, הרי שגם יבואני הרכב לא עושים להם חיים קלים, בתוקף כמה עסקאות מעניינות מאוד העומדות לשנות את יחסי הכוחות בתחום. חברת "קרסו" לדוגמא מחפשת לעצמה חברת ליסינג פרטית, חברת כלמוביל מתעניינת ברכישת דביס – חברות ליסינג פרטיות של יבואניות הרכב עומדות לייתר את חברות הליסינג האחרות, התלויות ביבואנים למחייתן. כיצד יגיבו חברות הליסינג הגדולות ? שאלה מצוינת, שלא לומר – יריית הפתיחה לקרבות...

 

 

שלמה SIXT ואופל – רומן חדש בהתהוות

שלמה שמלצר, בעליה של חברת הליסינג וההשכרה שלמה SIXT, הנחשבת לקניינית הרכב הגדולה ביותר בישראל, עומד לקבל לידיו את זיכיון היבוא של אופל לישראל, זיכיון שהיה עד כה בידיה של UMI. המשמעות? אלפי מכוניות אופל חדשות שייובאו לישראל על חשבון יבואניות אחרות, שלא מתכוונות לשבת מהצד ולצפות באחוזי המכירות שלהם יורדים.

 

מנכ"לים חדשים ליבואני טויוטה וסובארו בישראל - מהם שינויים בשוק הרכב שהם מתכננים ?

הן חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל והן חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו, מתהדרות במנכ"לים חדשים, הפועלים לשיפור אחוזי המכירות ונתח השוק של רכבי החברה. בטויוטה עושים את זה באמצעות הגדלת ציי הרכב של טויוטה בישראל, מתן הצעות מחיר אטרקטיביות במיוחד לחברות ומבצעי מכירות של רכבי טויוטה לאנשים פרטיים. יפנאוטו, חברה המצויה במשבר מזה מספר שנים, פועלת יותר בכיוון של הבראה, ולמרות כי אינה תופסת נתח של ממש בציי הרכב הגדולים, הרי שגם נתון זה עתיד להשתנות.

כיצד יושפעו היבואנים האחרים ? האם גדילת נתח השוק של טויוטה תבוא על חשבונן, וכיצד תגבנה החברות לנוכחות הפתאומית של סובארו ? ימים יגידו ואלה יהיו ימים מעניינים.

 

שינויים בשוק הרכב גם בתוקף המיזוגים הגדולים הצפויים בין חברות הענק

כבר בשנה שעברה נודע כי קרייזלר מחפשת פרטנר לשותפות רכב, והזיווג הנרקם בינה לבין ענקית המכוניות האיטלקית נראה מעניין במיוחד. במסגרת המיזוג בין החברות, נקבע כי פיאט תעביר לקרייזלר את המידע אודות ייצור מכוניות קטנות וחסכוניות, ובתמורה תקבל נתח של 35% מקרייזלר, כמו גם גישה לרשת הסוכנים שלה, זאת כחלק מהיעד שפיאט הציבה לעצמה לחזור להיות משמעותית בשוק המכוניות האמריקאיות. אולם מיזוג קרייזלר פיאט אינו היחיד העומד על הפרק, ובשנה הקרובה סביר כי נשמע אודות מיזוגים וחיבורים נוספים, מהצד הצפוי פחות או יותר, שמעניין יהיה לראות כיצד אלה ישפיעו על שוק הרכב.

 

pfizer viagra coupon prescription drug coupons viagra manufacturer coupon
can i take flexeril with neurontin can i take flexeril with neurontin can i take flexeril with neurontin
motilium jarabe precio motilium jarabe precio motilium
:שתף ב